Warszawska Kolej Dojazdowa ogłosiła przetarg na naprawę P5 wraz z modernizacją 14 jednostek EN97 wyprodukowanych przez PESĘ. Pociągi zyskają informację pasażerską, nowe wyświetlacze czy monitoring wizyjny.
Warszawska Kolej Dojazdowa (WKD) ogłosiła niedawno przetarg na wykonanie naprawy P5 jednostek typu 33WE, oznaczonych jako EN97. WKD chce zrealizować te działania wobec wszystkich - 14 posiadanych przez siebie pojazdów. Zamówienie podzielono na dwie części - podstawową oraz opcjonalną.
Podstawa zamówienia dotyczy szczegółowego sprawdzenia poszczególnych elementów i podzespołów pojazdów oraz naprawy bądź wymiany: klimatyzatorów i nagrzewnic, silników trakcyjnych, przekładni osiowych, urządzeń napędu (falowniki, dławiki, przetwornice, rezystory hamowania), wyłączników szybkich, odłączników dachowych, odbieraków prądu, bloków hamulcowych oraz urządzeń układu pneumatycznego (tablice, sprężarki, zawory).
Ponadto podstawowy zakres zamówienia ma objąć również różne modyfikacje - wymianę zadajników jazdy, wyświetlaczy prędkości czy systemu informacji pasażerskiej. Po wymianie ma on składać się z co najmniej dwóch tablic czołowych, ośmiu tablic bocznych oraz ośmiu monitorów wewnątrz jednostek. Wyświetlacze zewnętrzne mają mieć kolor bursztynu. Elementem systemu ma być także system audio jak również interkomy do komunikacji z maszynistą umiejscowione przy drzwiach.
W pociągach ma pojawić się również system zliczania pasażerów, system emisji reklam wewnątrz pojazdów oraz system monitoringu wizyjnego. Zmianę przejdzie również oświetlenie wnętrza - zarówno kabin maszynisty jak i przedziału pasażerskiego. Maszyniści będą mieli też do dyspozycji nowe fotele, a podróżni ładowarki do urządzeń mobilnych.
Prawo opcji obejmie za to, w razie konieczności, wykonanie dodatkowych napraw, które wykraczają poza stały zakres naprawy wynikających z aktualnych potrzeb WKD.
Naprawy mają zostać zrealizowane do 27 lutego 2029 roku. Naprawa pierwszej jednostki ma potrwać nie dłużej niż 11 miesięcy od momentu przekazania jej do naprawy, natomiast naprawa każdego następnego pociągu potrwa maksymalnie 150 dni od przekazania go do naprawy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.